Wont let you stand in my way

Vi betalar stora offer för den dröm vi har, för att nå det vi tror oss vara kallade till.

Det kan vara bra att ibland påminna sig om den stora kärleken! Att förnimma kallelsens doft och verklighet för att
tillitsfullt förtrösta på och vara trofast den som är större än vårt hjärta. Det finns dem som vill få oss att vackla, dem som vill vända oss så inåt oss själva så att vi aldrig får förnimma det gränslösa mysteriet. Gud vill oss, Gud längtar efter oss, Gud är nära. De jordiska trivialiteterna blir små och obetydliga i ljuset av Hans kärlek och kraft! Om Gud är med så är jag inte ensam! Om Gud finns, så ser Han! Om det väntar något större så måste också mitt hopp efter detta få färga mitt perspektiv på livet här och nu! Det finns distraktioner som inte är värda värde. Tänk att få somna på kvällen och känna, att om döden kom, så skulle jag vara redo, eftersom jag kan stå för den dag jag levt. 

Hur mycket är det inte värt att släppa taget om för att än mer helhjärtat få sträcka sig efter den största kärleken och att också ha en öppen hand att ta emot den med?
 


Broder Kim

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0