Din kärlek

Vad handlar livet egentligen om? Vad är viktigt att uppnå innan jag lämnar in?

Jag tror att ett ord som ganska bra kan beskriva många människor är ordet strävande. Att sträva är något gott, det visar ju att vi vill något och att vi försöker nå det. Frågan är kanske bara vad vi strävar efter. Om vi skalar bort sak efter sak som vi kämpar efter, utifrån vilka av dessa som är mindre viktiga; vad kommer då kärnan att bestå av? 

"Den skotska katekesen frågar; varför skapades jag? Jag skapades för att tillbe Gud!" Dessa två meningar har verkligen fastnat hos mig! Ibland när jag tänker efter så finns det nog en massa saker som jag kan vara utan! Något jag inte kan vara utan är dock hoppet om Guds existens och Hans makt! Jag har i livet upptäckt att något av det mest fantastiska som finns är att tillbe. Känslan när jag vänder mig mot Gud i tacksamhet och förundran är överväldigande och ojämförbar. Tillbedjan är att visa sin kärlek, ge sitt gensvar, visa sin glädje och tacksamhet! Tillbedjan är att vända sig mot den som har vänt sig till mig och gett allt för min skull!

Sedan en ganska lång tid tillbaka har jag i min facebook-profil haft följande mening inskriven: "He died for me, now I live for Him". Jag tycker att det är en fantastisk mening och min bön är att jag för var dag allt mer ska kunna stå för den senare delen av den.

Det är så lätt att alla jordiska bekymmer kväver oss och får oss att glömma. Men Guds kärlek har förändrat allt. Det är genom denna kärlek vi behöver se alla våra jordiska bekymmer, för att ge dem dess rätta proportion och för att finna en lösning som bygger på kärlek.

"Jag vill sjunga om Din kärlek, att Du älskar mig, jag vill sjunga om Din kärlek, att Du dog för mig" /Eldkollektivet

Om kärleken får vara vår prioritetsgrund... Vad skulle vi plocka bort?

Broder Kim

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0