Alltid på väg

Jag förstod igår att jag har elva dagar utan lektioner framför mig och det känns väldigt bra. Inte för att jag inte gillar skolan utan att det känns skönt att kunna fokusera på självstudier då jag har stora och krävande (utifrån mitt perspektiv) uppgifter att ta tag i.

Idag tog jag och Emma oss hem till Eskilstuna och vi befinner oss nu hemma hos hennes familj. På senaste tiden har det blivit galet mycket farande för mig, möten, lokalavdelningsbesök och annat. Jag tycker mycket om mina åtaganden, dem ger mig kraft och glädje men jag känner samtidigt mitt i allt detta en längtan efter att få vara stilla på en plats ett tag. Det vore skönt att stänga av telefonen några dagar och låta bli att kolla mailen. Det vore underbart om jag kunde sluta tänka på än det ena än det andra som jag behöver ta tag i. Jag längtar helt enkelt efter stillhet och möjlighet till eftertanke. 

Imorgon drar vi iväg på marknad i Hälleforsnäs tillsammans med delar av Emmas familj/släkt på sin pappas sida. Känns spännande och skoj (det var väldigt länge sedan jag besökte en marknad)! Efter detta beger vi oss till min kära moster och morbror i Åkers styckebruk för umgänge och kortspel. 

Hursomhelst...Som människa är man alltid på väg någonstans! Det är vart som är frågan!   








Broder Kim

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0