Everyday is You I live for!

Och varje dag jag vaknar vill jag att Du ska vara den som finns i mina tankar, och varje kväll innan jag somnar vill jag känna den kärlek Du har för mig!

Vart jag än går i livet vill jag känna att Du går med, att Du är min trygghet, min ledning, min starka klippa, min eviga kärlek!

Det slog mig nu på morgonen hur lätt många saker kan förändras, hur vänskap kan dö, hur lätt människor ändrar ståndpunkt, hur åsikter, tankar, känslor kan förändras!

Det är en del av livets rädsla, att det som är bra ska försvinna, att lycka och glädje skall bli förbytta till sorg och saknad. Rädsla för att något inte skall vara för evigt...

Men jag litar på att Din kärlek till mig är för evigt, och att Du kommer att ta hand om mig, vad som än sker. Att det ska vara Du och jag Gud!

Och jag ber att Du ska hjälpa mig vara en kärleksfull människa, som vågar leva fullt ut, ge kärlek, visa förtroende, ha fler tankar på att ge än att få. Att den kärlek som Du älskat mig med blir en kärlek som jag ger vidare!

Amen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0