Ett väldigt stort varför

Och jag vill inte tro att människor vill göra skada, vill inte tro att dem talar illa bakom ens rygg och önskar mig ont!

Vill inte tro att människor som stod nära är hycklare och falska!

Men jag tänker vara lycklig och njuta av allt det vackra i livet!

Kom och tänka på några mycket kloka ord från Moder Teresa:

"Det goda du gör idag glömmer människor ofta i morgon - gör det ändå.

Om du är snäll kanske människor anklagar dig för att ha själviska, dolda motiv - var snäll ändå.

Om du är framgångsrik kommer du att få några falska vänner och några verkliga fiender - var framgångsrik ändå.

Om du är ärlig och uppriktig kanske människor lurar dig - var ärlig och uppriktig ändå.

Vad du tillbringar år med att bygga upp kan någon kanske förstöra över en dag - bygg ändå.

Om du finner kärlek och sinnesfrid kan andra bli avundsjuka - var lycklig ändå.

Ge världen det bästa du har, det är kanske aldrig tillräckligt - ge ändå världen det bästa du har.

Du förstår: när det kommer till den slutliga räkenskapen så är det mellan dig och Gud. Det var ändå aldrig mellan dig och de andra."

Tack alla ni som gjort minfödelsedag så fin! Min kära familj, arbetskamrater och ungdomar inom kyrkan, vänner såsom Sofia och Amina med familj som jag haft glädjen att träffa idag!

Och ett stort tack till min kära flickvän! Korset sitter runt min hals, påminner mig om all den vackra kärleken, den från Gud, den från dig!

Jag saknar digsåkomsnart hem igen!

Kim Baung

Kommentarer
Postat av: beeenjamin

åh grattis i efterskott kim! :)

2010-09-08 @ 22:19:30
Postat av: Kim

Tack så jättemycket :)

2010-09-08 @ 23:30:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0