Mitt livs stora kärlek

Jag ska snart med ren viljekraft tvinga mig själv i säng så att jag klarar av morgondagen!

Snart är det fredag, snart möts jag och Lars åter igen.

Jag har prövat att leva det liv ni lever, med allt vad det innebär av ytlighet, egoism och lust. Hur jag än försökt att passa in så har hela min inre människa gång på gång viskat till mig att det inte går, att det inte är rätt för mig!

Jag önskar så ofta nuförtiden att allt vore enkelt, att jag kunde ta allt med en klackspark, att saker och ting inte vore så hemskt svåra och tunga!

Jag tror att jag mitt i all ångest kommer allt närmre det vägskäl som jag så länge skymtat med försökt fly!

Och sanningen är den att jag så gärna vill göra det valet, att välja det liv som jag så innerligt längtar efter.

Men jag är rädd att välja det livet av fel anledningar, att göra valet som en flyktväg!

Och någonstans vet jag att det valet kommer att kosta så mycket, att jag kommer att förlora så mycket...

Men frågan är om jag inte förlorar mer och mer för var dag som går genom att inte göra valet!

Kim Baung


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0