He lives in you, He lives in me!

Och du är så otroligt vacker och underbar! Orden räcker aldrig till för att beskriva känslan! Jag känner inte igen mig själv i detta och det är nog väldigt bra, ett förändring har nog skett, en förändring till det bättre!

Vissa saker är för stora att greppa, som denna känsla som nu bor i mig, känslan av att vilja så starkt, att känna så starkt!

Och så finns det kärleken till Gud, den som också är för stor för att kunna greppa, för att kunna förklara! Känner redan nu att orden inte räcker till, vet inte var jag ska börja, hur jag ska kunna klä mina tankar och känslor i ord!

Och någonstans väntar jag på ett direkt tilltal, att Du ska kalla mig, att det direkta tilltalet ska förmå mig att välja Dig fullt ut, för när jag väljer Dig så väljer jag livet! Ännu vågar jag inte riktigt, det är för mycket som håller emot, för mycket som jag inte är beredd att offra, men jag funderar på om jag egentligen kommer behöva offra någonting alls, kanske tillförs bara en ny dimension, en större innerlighet till hela livet genom att släppa in Korset i mitt liv, att välja att se allt i ljuset av Korset! Och  skulle några offer krävas så skulle de förhoppningsvis vara värda det fullt ut för att få erfara känslan av att leva fullt ut!

Hjälp mig att älska som Du älskar, att förlåta som Du förlåter, att alltid söka det goda, att stå upp för det goda och stå emot det onda!

Lev i mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0