Att stå stark

Kanske handlar det om att nå insikten att jag inte klarar allt själv, att min egen styrka inte är tillräcklig! Att ge upp mina fåfänga försök och be om kraft! Så jag ber om just det, kraft att orka stå emot det som inte bygger upp!

Jag älskar natten, livet känns ofta som lättast just i de mörka timmarna, tillförsikten gör entré, hoppet och glädjen likaså!

Jag träffade kära H-C idag och det var ett mycket givande möte. Det blev uppenbart vilken väg jag nog måste gå, hur gärna jag än vill fly, jag måste tala ut om det svåra för att komma någonvart!

Jag sitter här och njuter av underbar musik, musik som lockar, som drar mig, men saker och ting måste förändras, saker kan inte vara på det sätt som dem varit! Jag måste finna nya sätt att förhålla mig, för min egen skull!

Lördag blir det bowling, känns skoj, känns skoj att se framemot det!

Söndag kommer min baby hem från Stockholm och då blir det att laga god middag och umgås ordentligt innan jag åker bort några dagar!

Och jag ber och hoppas att kunna vila i stillheten, förhoppningsvis kunna komma närmre mig själv i tystnaden, förhoppningsvis komma närmre Gud, eller kanske handlar det främst om att låta Gud komma närmre mig!

"Ty Du Gud har skapat mig till Dig, och mitt hjärta är oroligt till dess det finner ro i Dig"/ Den Helige Augustinus






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0