Den oemotståndliga revolutionen

http://3.bp.blogspot.com/_RMBDRD5agHo/ShQfSA5wAaI/AAAAAAAAACs/DHTWLuu7C2g/s400/bokrevolution.jpg

På senare tid har jag fått allt svårare för att läsa böcker för nöjes skull och även för uppbyggelsens skull! Jag blir trött efter bara några sidor och frågar mig vad jag får ut produktivt av att läsa. Troligtvis har detta med den gångna terminen i Örebro där det gällde att läsa som en galning, mot ett mål, för att klara seminarier, tenta och arbeten. Jag gillar att ha ett mål med läsningen, typ lära mig något som jag har användning av och som kan generera ett gott resultat på en tenta eller annat. Givetvis måste jag kunna läsa böcker ändå och nu har jag kommit igång med att läsa boken "Den oemotståndliga revolutionen" som handlar om vad ett kristet, alternativt liv kan innebära.

Det är inspirerande, det finns teologiska djup i den och den utmanar!

Jag kallar mig själv kristen, men vad innebär det att vara det?

I boken berättas om en annorlunda kyrka än den jag är van vid, det berättas om kristna som lever på ett helt annat sätt än jag gör, och jag måste fråga mig själv: Hur seriös är jag med detta att vara en kristen? Inte på så sätt att någon som inte lever som människor i boken gör inte skulle vara kristna eller att den kyrka jag finns i inte är ett tempel av Guds folk, MEN! Hur radikala vill vi vara i vårt kall? Vad är vi beredda att göra!

Och främst, vad innebär det att vara en kristen?

Läs boken och låt dig inspireras, det ska jag iaf fortsätta göra:)

Kim Baung

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0