Att raka benen

Venus rakhyvlar går det just nu reklam för på tv! Det här med reklam är lite dubbelt för mig, jag vet att vi lockas köpa sådant vi inte behöver men jag älskar när det kommit reklamblad från El Giganten m.fl. och sitta och glo i.

Reklamen från Venus tycker jag däremot är väldigt obehaglig, jag får uppfattningen att budskapet är att det är viktigt att tjejer rakar benen för att killar ska tycka att dem duger! Reklamrösten säger vid något tillfälle typ: "Raka benen för att omfamningen ska komma riktigt nära". Ursäkta, är det lobotomerade idioter reklamen vänder sig till? Är benhår det stora problemet för att människor ska komma nära varann, för att människor ska våga ge och ta en kram?

Nej problemet är det faktum att människor tror att dem inte duger som dem är, att vi måste förändra oss för att duga... Problemet är att vi ibland anser att andra inte duger förrän dem är på ett visst sätt...

Och denna hemska känsla vill Venus rakhyvelsföretag späda på för på så sätt kan man tjäna några kronor till...

Jag tror bestämt att djävulen är delägare i företaget!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0