It´s Your love

Jag gillar den dagen som varit, ett bra möte fick inleda den och följdes av en tur till Nyköping/Stjärnholm. Nu är jag hemma och har en massa tankar i huvudet om dagarna som kommer och om framtiden.

Jag avnjuter Melissa Horn, förundras över orden som stämmer så väl och njuter av Polly!

Jag drömde en fruktansvärd dröm inatt, drömde att jag var i ett hus tillsammans  med J och att vi blev bombade av zeppelinare och sedan kom stridshelikoptrar, den fruktansvärda ångesten var så påtaglig och jag vaknade med en stark avsky mot krig fastän det enda jag upplevt är ett i en dröm.

Men när bomen faller vill jag vara där du är...

På väg hem från stan nu ikväll funderade jag lite kring alkohol, alkohol som är ett intressant reflektionsämne i mitt liv. Jag kan inte förneka att Bibeln är tydlig med den negativa inställning den ger mot supande och rus, även om utspätt vin (man spädde vinet förr i tiden) var en vanlig förekommande dryck på Bibelns tid. Jag vet alltså exakt vad det står i Bibeln, utöver det så vet jag ju av egen erfarenhet vad fylla resulterar i och det är mycket negativt. Någonstans har jag tvingat Gud att anpassa sig efter mig, jag vill dricka ibland, det får Gud stå ut med... Jag tror tyvärr att jag många gånger fungerar på det viset, jag vet vad som är rätt, vet vad som är fel och när jag väljer fel så rationaliserar jag och tänker att det är väl inte så farligt!

Men kanske är det inte så bra att bryta Guds ord. Jag vet ofta vad jag tror är Guds ord och i många fall väljer jag att bryta mot det! Varför är det så svårt? Så svårt att vara lojal, att säga ja till det ena och nej till det andra? Välja det goda och fly det onda?

Our proof is scarred on hands that bled,
that we were worth every nail

Kanske handlar det om inlevelseförmåga, kanske handlar det om flykt!

Kim Baung



  

Kommentarer
Postat av: j.

jag vill bara höra dina hjärtslag .

2010-07-17 @ 12:58:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0