Salvator mundi

Och något annat är möjligt, något annat är inom räckhåll, precis som det alltid varit, inga omständigheter står i vägen, bara valet!

Boken "Den oemotståndliga revolutionen" läste jag klart för några dagar sedan och något hände, helt plötsligt fanns andra tankar i huvudet mitt, nya perspektiv, nya insikter...

Insikter om att det inte fungerar som det borde, eller att det inte fungerar eftersom saker och ting inte är som de borde vara. En värld som skriker som i födslovåndor. människor som lider p.g.a. av att jag håller mitt överflöd för mig själv, jag vet inte ens hur jag kan kalla det mitt överflöd, det är väl egentligen det sista det är.

Jag funderar kring hur jag som människa fungerar, vart jag sätter fokus i livet, varför jag gör de val jag gör, vad som påverkat mig att tänka de tankar jag gör och leva på det sätt jag lever.

Rutin och tradition är trygghet, att stanna i det som är!

Jag måste nog tänka en gång till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0