Och sanningen skall göra er fria

Dålig karaktär ja.

Jag har en tendens att göra fel och det är jag ledsen för och det är något jag vill ändra på.

Dock är jag Gud tacksam för min oförmåga att ljuga, det går helt enkelt inte.

Och få känslor känns bättre än dem som kommer av att erkänna sina brister och felsteg, misstag och tillkortakommanden. Ibland är priset man får betala väldigt högt men det är det värt för att få leva i sanning istället för lögn.

Och det är lätt att vara efterklok men det lär inte gå att ändra på det som har hänt, förhoppningsvis, och det är min bön, är att misstagen denna gång ska lära mig att aldrig gå samma väg igen.

Gång på gång så blir det tydligt för mig att priset man får betala för sin synd är alltför högt, man sårar människor omkring sig och någonstans sårar man främst sig själv. Jag tycker att andra är värda bättre än det här och jag tycker att jag själv är det, därför är det dags att rycka upp mig.

Och någonstans ligger alltid valet främst hos sig själv. Jag har fått så mycket gott i min väg i livet, men jag själv, av olika konstiga anledningar väljer oftast att rasera det som skulle kunna bli bra. Gång på gång!

Dags att välja rätt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0