Mm

En sak jag skulle vilja ändra på hos mig själv är den dåliga egenskapen att många gånger tala innan jag tänkt efter ordentligt. När jag blir ledsen och upprörd så väller orden ut, ord som sårar för att jag själv är sårad.

Idag träffade jag kära Annegret, det gjorde mig glad. Vi pratade länge och det var behövligt.

Och så träffade jag Allan och fick höra honom predika, han har en värme som alla borde få känna av.

Och ingen ska man döma, och speciellt inte någon annan, då hellre än själv, men bäst är det att låta Gud äga domen, för endast Han kan döma rättvist, inte jag och ingen annan.

Snart är en ny vecka här, då får man försöka göra bättre ifrån sig en vad man lyckats med denna vecka. Den här veckan har inte i alla avseenden gått speciellt bra. Jag önskar att jag hade hört av mig, jag önskar att jag hade stannat hemma för att bespara människor oro. Jag önskar att jag hade försökt mer och inte låtit tystanden lägra sig.

Och gång på gång blir det uppenbart att misstagens väg bara leder till smärta...

Och jag vill inte hata, jag vill inte vara besviken...

Och smärtan i bröstet börjar bli påtaglig...

Och genvägar funkar nog inte längre, dem har väl egentligen inte funkat alls hitills. Så det är kanske bäst att gå den svåra vägen, den rätta vägen!

Med förhoppning om värme och kärlek!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0