Din fullkomlighet

Och världen är inte målad i svart och vitt, det finns en enorm gråzon däremellan och det är där livet utspelar sig.

Eller kanske är det inte en gråzon, kanske är livet en blandning av en masa färger men där ingen kan vara den enda existerande utan där dem ryms tillsammans och livet handlar om att låta de goda färgerna dominera och där man försöker kämpa mot de svåra färgerna!

Jag har idag haft en fantastisk dag på Hammargärdets skola, så härligt att träffa de underbara eleverna igen! Det gör ont att jag från och med idag (kan man väl säga?) inte längre är elevernas musiklärare, nu är det en ny på ingång. Man ska aldrig hoppas på att någon annan ska bli sjuk, men blir musikläraren det några gånger (och då får det inte vara något allvarligt) så kommer jag med glädje rycka in, det skulle ge mig en oerhörd glädje!

Skulle läraren istället helt plötsligt ändra sig och inte längre vill ha tjänsten så tar jag den med glädje fullt ut denna termin!

Torsdag nästa vecka sätter teologistuiderna igång, blir halvtid dem första tio veckorna och sedan heltid, ska bli bra det här :)

Imorgon är blir det lunch med min frisör, härligt att uppdatera varandra, kanske kan vi skratta tillsammans åt livets oförutsägbarhet!

Efter det Kyrka, Cilla och alla andra härliga ungdomar, det känns gott, ska också hinnas med styrelsemöte, hoppas att dem flesta kommer!

Snart filmkväll, trevligt värre!

Kim Baung


Kommentarer
Postat av: Veronica Fredriksson ofc :)

ååååh! Kommer sakna dig!

Jag tänker sätta igång en protest lista som sen ska upp till gärda!

Eller så tänker jag skrämma iväg läraren! Så du får komma tillbaka, haha :)

Hoppas dina studier går bra. Kramen!

2010-01-14 @ 19:12:07
URL: http://liteextra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0