När allt blir stilla...

Varför känns idag mest som dagen efter och inte alls som den stora dag det är? Det var som prästen sa, de är nu julen börjar, inte tar slut!

Julafton var verkligen fin! Jag fick fira dagen med nära och kära. Jag fick vakna upp med min kära flickvän på morgonen och somna tillsammans med henne på kvällen och däremellan fick vi tid att spendera tid med både hennes och min familj. Vi gick på Midnattsmässa i Husby-Rekarne kyrka och avslutade sedan kvällen med glögg och bara lite egentid innan det var dags att låta ögonlocken falla ner!

Julafton hade dock sina stunder av ångest, stunder då det kändes som skalv som kommer allt närmre, men det är vardag egentligen men kanske blir det än tyngre en dag då jag mest av allt önskar att allt bara fick kännas bra i mig!

Nu är Juldagen här, har hunnit med lite läsning, lite extra sömn, övande inför morgondagens gudstjänst och ska snart försöka plugga lite. 

Salvator mundi, salva nos!

Kim Baung

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0