Avslut

Snart ringer klockorna ut...

Ja år 2010 går sakta mot sitt slut. Jag sitter här i min säng, ser på min vackra flicka som ligger och slumrar ännu och funderar över livet, över tiden som gått och tiden som är kvar på detta år.

Tids nog kommer det nog kanske några tankar om året som gått, det finns nog mer att säga än jag kan ana just i stunden. Jag vet att det finns så många glädjeämnen att ta upp, en del sorg, nya segrar. Men innan jag gör det så måste jag nog fundera på meningen med det... vad ger det att jag berättar ut för folk vad 2010 innebar för mig? Är det en liten egotripp med självhävdelse högst på agendan, eller är det skönt att för mig själv få bearbeta och samla tankarna kring detta mycket annorlunda år? Kanske är det lite av båda, jag funderar vidare!

Däremot vill jag säga något om tiden som är kvar på detta år...

Jag tänker sätta mig själv i första rummet en stund, och jag tänker försöka låta bli att känna ångest över rätta och riktiga val!

Jag tänker glädjas över en vacker jul med människor jag tycker om!

Jag tänker spendera de sista dagarna av 2010 och de första på 2011 med min kära flickvän och hennes syster och mamma i Egypten och njuta av värmen och att vara i ett annt land några dagar...

Jag tänker minnas vad julen verkligen handlar om och förundras över det enorma som Gud lät ske...

Ordet blev kött och tog sin boning bland oss...

Och jag vill minnas att jag är helt i Din hand, att Du som bär universum också bär mig!

Kim Baung

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0