Det är mycket nu...

...och jag tycker väldigt bra om det, även om stressen är ganska påtaglig!

Måste imorgon verkligen göra skolarbete. Sedan jobb i Torshälla församling där jag för tillfället (och förhoppningsvis sedan blir fortsatt arbeteande) arbetar! Behöver verkligen träna en hel del orgelspel, diciplin gäller!

Saknar familjen min, men om ungefär en vecka är dem hemma igen:)

Har idag spelat och sjungit på Robert Mårtenssons minnesstund. Jag kände inte Robert personligen, vet faktiskt inte om vi någonsin träffats, men om jag på något sätt bidrog till att göra minnesstunden minnesvärd så är jag väldigt glad för det! Det var många kända ansikten på plats och mitt i alla andra människors ångest och även i det faktum att det gör ont för en själv att veta att en ung människa gått bort så ställer jag mig frågan; vad är det för mening med detta Gud? Svaret jag kommer fram till är att det faktiskt inte finns någon mening med att en ung människa ska behöva dö, det sista jag tror är att Gud vill att en människa ska behöva dö ung och lämna människor i sorg kvar. Kanske är det så att livet faktiskt ibland tar slut, helt abrupt och att Gud inte vill det, men det sker ändå, kanske är det en risk vi alla har med att vara människor i en värld som är orättvis, i ett liv som många gånger är orättvist. Jag tror inte det finns någon mening med orättvisor och sorger som denna, men kanske måste vi försöka göra något meningsfullt av den fruktansvärda situation som ibland möter oss! Kanske kan vi inte skylla på Gud, kanske är det inte någon idé att skylla på någon annan än Gud heller, kanske handlar det om att inse att vi behöver varandra i livet, att vi behöver dela våra liv i gemenskap. Kanske handlar det om att försöka finna lite frid hos Gud och att lita på att när en människa lämnar vår värld så tar Gud emot denna människa på nästa plats!!

Det var en fin minnesstund, väldigt vacker och känslosam!

Nu, sent på kvällen är det dags för lite mat och sen sömnen!

Förhoppningsvis kommer min älskade J snart:)

Kim Baung


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0