You´re the inspiration

Ja ska sanningen fram så känner jag mig inspirerad, detta blandat med en känsla av "Dagen efter".

Sen kväll och tidig morgon. Efter en tur till stationen så gick jag och satte mig på Espresso house och åt frukost. Därefter rörde jag mig hemåt men kände att jag behövde in i Fors Kyrka som ligger på vägen så dit vände jag stegen. Satt mig vid pianot och kände mig uppfylld, sargad, öppen och ärlig.

Fick beröm av en snäll dam som hade blivit berörd av sångerna, jätteroligt faktiskt, man måste våga ta till sig komplimanger.

Sedan kom organisten Sven och skulle träna och jag satt kvar och lyssnade på vacker orgelmusik... och tänkte, överanalyserade och hakade upp mig som vanligt. Jag vet inte varför, men jag kan uppskatta världen som den är en liten stund, men så hittar jag något litet att oroa mig för och så kommer den där demonen som bara vill förstöra. Helt plötsligt tornar ett verklighet upp sig som kanske inte är riktig men som känns alltför verklig.

Och någonstans kanske det bara handlar om att Gud vet, att Gud vet precis allt och att Han har en plan för mitt liv och att Han inte låter mig gå ensam, att Han kommer att hjälpa till att bära alla bördor och visa vägen.

Kanske handlar det någonstans om att släppa taget och veta att Gud bär helt enkelt...

Men det är svårt!

/Kim Baung

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0