Drömmar om dig och mig

Och varje gång jag drömmer om dig och allt det som påminner om dig så minns jag en tid som jag i efterhand älskar men som jag aldrig lärde mig uppskatta när den ägde rum. Kanske kommer det att bli en känslosam kväll nu, redan dagen hitills har varit full av känslostormar med mina mått mätt.

Och varför älskade jag dig inte när tiden var inne, då hade kanske hela mitt liv sett annorlunda ut nu. Jag kommer på mig själv med att önska just detta, att kärleken skulle tagit rikligt med plats. När jag ser dig ser jag glädje, när jag ser inåt ser jag melankoli. Det var så länge sedan nu, men när dessa drömmar tar plats känns det som om vår tid var igår. Jag gissar att Gud vill säga mig något med att fästa tankarna på dig och jag gissar att Han lyckas väl. Och jag uppskattar insikter även när dem kommer allt försent och när dem gör väl så ont.

Do you remember our sweet december.
You sat by my side, next to the window,
and in the night, next to the pillow.

Och jag saknar allt det som påminner om dig och den känsla som påminner om mig själv. Jag saknar det jag trodde mig inte vilja ha, allt det som jag nu önskar så starkt, men jag är rädd att tiden kanske är förbi.

Du sträckte ut din hand en gång och gav möjligheten att försöka igen, men jag var inte redo då, nu när jag är redo är jag rädd att den handen är tillbakadragen sedan länge.

Du var det bästa som hänt mig på det sättet, och du var värd allt gott! Någonstans hoppas jag att du får allt det du är värd, även om jag inte är den som ger.

Och jag hoppas och ber att möjligheten kommer igen och att allt går väl och att den glädjen uppstår som överskuggar alla nederlag och alla ledsna minnen.

Och jag önskar att alla ledsna minnen i den glädjen får förvandlas till glädje över det som var och att vi båda kan vara lyckliga på denna jord tillsammans.

Jag måste helt enkelt förlita mig på min Gud, att Han kan fylla alla hål och förvandla min klagosång till dans. Att Han är den mirakelgud som jag så väl behöver.

Så fyll mig med glädje igen och gör mig hel!



/Kim Baung




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0