Hemkommen från Livets Ord

Sådärja!

Kom hemifrån Uppsala för någon timme sedan. Jag tillsammans med mina vänner Johanna och Sandra åkte iväg vid 12.30 idag för att besöka Livets Ord och Vårseminariumet som just nu äger rum där. Klockan 15.00 deltog vi i en Lovsångsgudstjänst ledd av Harald Höidahl (en härlig Singer/songwriter). När den var slut tog vi oss in till centrum och åt, kollade affärer och hann med en liten tur till Domkyrkan.

Klockan 19.00 var det dags för möte igen med talare Ulf Ekman. Jag hade förväntat mig en bra och intressant predikan men blev väldigt missnöjd. Så här efteråt känns det som att jag knappt kommer ihåg vad han snackade om, det var ihåligt och väldigt ointressant. Han brukar vara bättre. Intressant var också den handpåläggning som han och hans pastorer gav dem tillresta pastorerna. Dem la händerna på dem och de föll ihop som asplöv. Jag funderar: Är det Helig Andes kraft eller är det bara en stor jävla psykos? Obehagligt som fan ändå måste jag säga.

Jag uppskattade musiken och sången och givetvis sällskapet idag. Men Ulf Ekmans ganska menlösa predikan och allt annat snack från andra ordbajsande pastorer hade jag gärna varit utan.

Jag känner ett väldigt sug efter ett piano att spela på. Som Fors Kyrkas organist sa på festen hos Staffi i torsdags: Får jag inte spela så får jag abstinens. Jag förstår mer och mer av det. Ju mer man lär sig, desto mer längtar man.

Klockan är ganska sent. Lördag skulle egentligen spenderats med en vän, men något tråkigt verkar ha kommit i vägen. Jag tänker på dig min vän och ber för dig och din familj.

Lördagen tänker jag troligtvis ta en hel del tid till att träna på piano hemma hos mamma eller åka ut Till Tomaskyrkan så att jag också kan träna orgel.

Det har blivit en del skräpmat idag och jag måste säga att jag är så väldigt less på onyttigheter. Min kropp vill inte ha mer, inte just nu iaf.

Pictures



















God natt!

/Kim Baung


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0