En vacker dag

Söndagar är väl för dem flesta människor en tämligen tråkig och ointressant dag. Jag vet att jag sedan jag var liten alltid tyckt väldigt illa om söndagar, när söndagen är kommen vet man att snart är helgen slut.

Denna söndag däremot har varit fantastisk.

Jag började med dop i Tomas och efter det styrde jag mina steg snabbt mot S:t Andreas för att kunna se Danskonfirmanderna och Tobias konfirmeras. Det var stressigt och jag blev ett par minuter sen, men sedan var jag på plats. Många konfirmationer har jag sett och alla brukar vara väldigt vackra och speciella men denna var faktiskt något särskilt. En annan formation i Kyrkan, en massa dans och sång. Jag måste säga att jag verkligen lärt mig uppskatta dans på senare tid främst genom det lilla jag sett Danskonfirmanderna framföra.

Roligt var också att Danskonfirmanderna är väldigt duktiga på att sjunga.

Jag blev helt tagen när Alicia sjöng Christina Aguileras "You´re beautyful" (eller hur titelnamnet är). En svår låt men som hon verkligen bemästrade.

Jag var verkligen tagen av denna konfirmation, jag är så glad att jag hann dit.

När jag var på Livets Ord i fredags hade jag väldigt svårt att känna helig Ande, men vid handpåläggningen med bön för Danskonfirmanderna och Tobias kunde jag känna den där rysningskänslan som intar en. Helig Ande kunde jag känna idag i S:t Andreas Kyrka och det är en härlig känsla.

Några bilder tänkte jag publicera...









Nu ser jag verkligen framemot älskade lillasyster Lisas konfirmation nästa helg:)

Nu är det dags att sova!

/Kim Baung

Kommentarer
Postat av: Alicia ;D <3

nemen haha!! ;D tänka sog, att du tyckte att jag var duktig? hihi tackar tackar får man vell säga ;P <3

2009-05-25 @ 17:49:34
Postat av: Kim

Tacka inte mig kära du, tacka Han som gav dig talangerna:)

2009-05-25 @ 21:26:55
Postat av: ksenia

Gud vad trevligt! Och udda med sådana dräkter för konfirmationen. Tufft! Farför har inte fler församlingar något i den stilen?

2009-06-03 @ 10:39:28
URL: http://ksenix.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0