"Vad hjärtat är fullt utav, talar munnen!

Finns det ondska inom oss så ger det sig till känna genom det vi talar, finns det gott inom oss så blir det goda ord.
Överskriften är hämtat ur min favorit boksamling Bibeln.

Anledningen till att jag kom att tänka på just detta Bibelord handlar dock om allt det man som människa ofta vill få sagt, skrika ut till världen. Jag vet att det finns hur mycket som helst som jag skulle vilja berätta och få sagt, men olika anledningar håller mig tillbaks. Ibland är man rädd för att det ska missuppfattas, ibland är man rädd att skadan som kommer att orsakas av det man säger väger tyngre än den egna lättnaden över att lätta på bördan.  Ibland låter man bli att säga vad man tycker och tänker, bara för att man vet att det inte passar sig...

Ibland låter jag bli att säga vad jag verkligen tycker och känner bara för att jag har en idé om att det inte passar sig.

Vissa saker får man kanske lov att knipa käft om. Vissa saker ska man kanske bara dela med Gud.

Men tänk om man vill dela med någon annan. Imorgon får jag dela lite med min gode H-C. Kanske inte den jag verkligen skulle behöva dela med, men det fungerar bra och känns bra.

För man måste dela med någon, någon som man får en reaktion ifrån.

För ibland kan Gud vara väldigt tyst...

...eller jag väldigt dålig på att lyssna...

...men jag tror att Han hör...

...Jag hoppas iallafall det...

...att Han finns...

...men vad vet jag?

...jag kan bara tro...

...och det är inte så bara det...

Jag hade en klar idé om att jag skulle vara i säng tidigt ikväll, men käre Dr House kom i vägen.

Nu ska jag dra mig mot sovrummet...

God natt!

/Kim Baung

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0