Herr K

Man intalar väl sig själv att små ytliga förändringar kan ge djupgående effekt, troligtvis är det inte så, men att pröva nytt är faktiskt väldigt befriande ibland.

Troligtvis kommer denna blogg bli läst av typ dem som läste min förra, men hur som helst, ibland dyker nya figurer upp och tittar runt och då kan det vara lika bra med en kort presentation.

Mitt namn är Kim Baung (tidigare Nilsson). Jag är 21 år gammal (men fyller 22 i år, man vill ju inte att nåon tror att man är  av årgång -88). Jag jobbar för tillfället som vikarierande kantor (kyrkomusiker) och varvar det med ett jobb som vikarierande musiklärare på Odlarskolan.

I mitt jobb i Tomaskyrkan ingår att spela i Gudstjänster, gruppverksamheter och att leda Fors församlings Ungdomskör. Ingen kan nog ana hur mycket jag uppskattar mitt jobb. Bland det bästa som finns är när klockan börjar närma sig 18.00 på måndagkvällar för då vet jag att snart kommer dem första körmedlemmarna trilla in. Att leda dem underbara ungdomar som jag har i kören är helt välsignat, åter igen, ingen kan förstå hur mycket mitt jobb betyder för mig.

På Odlarskolan undervisar jag årskurs 4, 5 och 6 i musik, det är verkligen en utmaning må jag lova.

På fritiden umgås jag med min flickvän Johanna, spenderar tid i S:t Andreas Kyrka (som är min hemkyrka), umgås med familj eller donar hemma (städning för mig hemma tar inte tre timmar, mer tre dar).

Största intressena i mitt liv är helt klart Kyrkan och musiken. 

Jag tycker om att läsa folks listor, så jag ska inom en snar framtid försöka sno en sådan från någon bloggare och så får det bli ett sätt att utlämna mig själv till Er som läser.

So fucking long!

 

Kommentarer
Postat av: Veronica

Jag vet att inlägget e gammalt, men måste ändå fråga vad menade du med "Jag tycker om att läsa folks listor, så jag ska inom en snar framtid försöka sno en sådan från någon bloggare och så får det bli ett sätt att utlämna mig själv till Er som läser" ??

2009-12-07 @ 00:33:07
URL: http://liteextra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0