Drömmar och en lista

Jag vaknade i torsdags morse(alltså igår) och mindes väldigt väl vad jag hade drömt.

På sistone har jag drömt en hel del mardrömmar (oftast får jag en per år, de senaste månaderna har jag iaf säkert haft 4-5 st). Dock har jag också drömt en hel del om människor som förut fanns i mitt liv.

Inatt drömde jag om en gammal vän som jag stod väldigt nära. När jag vaknar är jag alldeles varm eftersom minnet skapat en upplevelse i drömmen som nästan känns verklig (ja helt verklig känns den väl nästan så länge man drömmer).

Men så minns jag givetvis snabbt efter uppvaknade att det är gamla tider, en svunnen tid.

Och ibland gör det ont, eftersom människor som betytt något aningen försvunnit eller att jag själv på något sätt inte värderat dem tillräckligt högt för att vilja ha dem kvar i mitt liv.

Ibland kommer man på saker försent, men egentligen är det väl aldrig försent?

Hade en viktigt diskussion med min J ikväll, det kändes bra.

Nu blir det en lista:


Favoritcafé: Reetro (vet dock inte om det längre är öppet)
Favorittidning: Kyrkans tidning och DV Man(modetidning och inte något Slitzliknande)
Favoritplagg i garderoben just nu: Den underbara vita stickade tröjan jag fick av mor i julklapp
Byter gärna garderob med: Ingen aning
Vanligaste färgen på mina kläder: Svart
Sminktips till allmänheten: Haha, naturligt är bäst, i min värld
Mitt rum kan beskrivas som: Min lägenhet kan nog beskrivas som vit, men också som ett bombnedslag för tillfället
Mig själv med tre ord: Musikälskare, Kristen, känslokall
Jag tränar: På mitt spelande, men inget fysiskt tyvärr
Jag ville bli när jag var liten: Polis eller trollkarl
Nu vill jag bli: Först kyrkomusiker och sedan präst
Humör just nu: Glad
Är det nåt du absolut inte äter: Kålpudding
Hur många kuddar sover du med: 1
Morgon- eller nattmänniska: Nattmänniska, men älskar tidiga morgonar om jag kommer upp
Sparare eller slösare: Både ock
Bästa film: Matrixtriologin
Hur många barn vill du ha när du blir stor: Noll
Bio eller promenad: Promenad
Är du kittlig: Japp
Största svaghet: Planering
Det här är jag bra på: Be me
Chips, morötter eller godis? För tillfället inget av dem, annars chips eller godis
Stökigt eller välstädat? (ditt rum) : Välstädat är målet, men verkligheten stökigt
Kaffe, te eller inget? Coca cola
Har du en besatthet? Musik

En ganska ointrssant lista, men den får räcka för nu.

Snart sovdags.

God natt!

/Kim Baung

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0