Vad hände, vart tog tiden vägen?

Idag var dagen så till slut här. En dag jag inte reflekterat om speciellt mycket innan, men som blev alltför uppenbar mitt i stunden.

Idag var det avslutningsdag på Odlarskolan. Idag har jag jobbat sammanlagt 3 skolår på denna skola.

Idag gick gårdagens 7c ut som 9c. Idag försvann stora delar av mina första minnen av Odlarskolan ut ur skolan men finns givetvis kvar i minnet. Och mitt i allt infann sig en sorglig känsla.

7c var den första klassen jag verkligen var inne och jobbade i, de första elever jag upprättade någon slags kontakt med. En klass med väldigt många härliga individer som ur sina personligheter och val skänkt mig många anledningar till glädje och stolthet. Jag känner faktiskt 
tomhet även om jag jobbat väldigt lite på Odlarskolan under det senaste året och knappt träffat eleverna i 9c. Jobbet och eleverna har ändå funnit där och nu är dem utflugna.

Duktiga Felicia sjöng på avslutningen "Aischa" med mig som lite komp, det är en oerhörd glädje när unga människor vågar visa sina talanger.

Och tänk vad jag kommer att sakna fredagarna med Anna, Felicia och Ida som gjorde till vana att komma och prata och sjunga med mig i aulan. 

Nu är det knappt två månaders jobb kvar i Tomaskyrkan. Undra vad Kim ska göra sen?

???

/Kim Baung


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0