Och jag gillar den här känslan

Det har hänt så mycket på sistone och det händer så mycket just nu i livet, så känns det i alla fall från mitt perspektiv.

I måndags hade vi Luciatåg på Hammargärdet, eleverna är så himla duktiga allihopa!

Tisdag och onsdag rullade på av bara farten med jobb, sånglektion med Felicia och mycket annat!

Igår var det torsdag (jag vet, det här liknar verkligen en veckosummering) och eftermiddag och kväll spenderades på mitt gamla jobb Odlarskolan med avslutning och Fulklappsbyte och lite festligheter med lärarna. Mycket trevligt även om det bara var jag och Martina som orkade hålla igång till efter midnatt, men det är så det brukar vara och vår käre Selén är ju i Israel så den tappra skaran blev jag och min vän!

Idag är det så fredag och jag tvingade mig upp tidigt imorse för att ta mig till Hammargärdets skola för avslutning. Det var en mycket fin förmiddag och jag blev väldigt rörd av både omfamningar och julklappar. Av någon anledning går det alltid så starkt upp för mig just sista dagen hur väldigt mycket saker och ting betyder för mig, troligtvis för att man annars är så inne i det man gör och inte riktigt hinner reflektera. Jag tycker så väldigt mycket om denna arbetsplats, alla elever och lärare och trots att jag inte är någon morgonmänniska så är detta ett jobb jag verkligen uppskattat.

Nu blir det nästan inget mer jobb detta år. PÅ Julafton ska jag dock sjunga i Tumbo Kyrka kl.15.00 och Fors Kyrka 23.30 vilket jag verkligen ser framemot. Har nyligen suttit och repat repertoaren.

Nu ikväll hann jag även med att gå på Gamla Stadens Kammarkörs julkonsert i Fors Kyrka. Väldigt vackert och Elin Sjönneby imponerade starkt på mig med en otroligt vacker stämma. Sedan är det ju alltid en fröjd att se Mats Stenlund dirigera och lyssna på denna fantastiska kör.

Snart är det nya året här och det börjar dra ihop sig för att börja studera. Just nu är det lite blandade känslor...

Och vad gäller våren så blir det kanske inte som dem flesta trott, jag hoppas få överraska er med glädje! Både för er skull och min egen:)

Imorgon kommer hjärtat mitt till mig<3

/Kim Baung

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0