En bra dag

Jag känner mycket glädje idag och jag tackar Herren för det!

Syster Amelie fyller år, grattis, grattis!

Klockan 16.00 blir det Luciakonsert i Fors:)

Efter det bär det av till Kloster för övernattning/lussevaka, mycket kul.

Innan allt detta ska det dock ätas gott, mat och tårta:)

Igår hade jag en trevlig utekväll med kära Tim och Christer, väldigt länge sedan sist så det var välbehövligt:)

Mitt hjärta (alltså inte det jag har i kroppen) utan min underbara flicka är i Köpenhamn på miljömötet. Längtar så efter henne men förhoppningsvis är det inte många dagar tills jag får ha henne i min famn igen<3 Börjar verkligen bli sötsliskigt sentimental men det hör väl till den här underbara känslan:)

Herrens frid!

/Kim Baung

Kommentarer
Postat av: agnes

svar: Tack och lov finns det människor som vi som inser att det inte är såhär det borde vara, att det här är en stad smittad av något virus som tagit över nästan varenda människa. Tänk om alla skulle ta sig en funderare på vad de egentligen vill få ut av sitt liv, och sen göra någonting åt situationen... Önsketänkande, inget fungerar så.



Folk är så osäkra och rädda för ytligheten att de själva blir en del av det! För passar man inte in, har man inte de där 600 vännerna på facebook, festar man inte med de där populära 25-åringarna eller bryr sig om vad allt från iphone och 5000:- dunjackor är, då är man ingenting. Det känns som att huvudet inte räknas längre, för alla hjärnceller super man ändå bara bort(om man ska passa in i Eskilstunas ungdomars liv).



Såna saker ger mig sån ångest, att det finns så mycket måsten man ska leva upp till för att vara någon. Men det allra sorgligaste är hur djupt insatt man själv är egentligen, hur pass påverkad man faktiskt är. Det är lätt att predika om alla fel och brister alla andra har. Men ändå gör man ingenting, utan bara flyter med strömmen.



Men som du säger är det tur att det finns människor som har annat att komma med, och förhoppningsvis även en förändring.



Tragiska, negativa och perfekta, det är precis vad vi är. Det är ju så lätt att klaga på andra!



Hoppas allt är väl med dig, trots all negativism vi nu spytt ur oss :)

2009-12-13 @ 23:55:36
URL: http://agnesliinnea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0