Solen skiner

Idag har det varit en härlig arbetsdag. Jag började kl. 09.00 i Pauli Kyrka i Skifting, kl. 10.00 var Långfredagsgudstjänsten igång.

När jag väl var klar i Pauli tog jag bussen till tågstationen och gick därifrån ut till Tomaskyrkan(min arbetsplats) i Stenby. Solen sken och det var med lätta steg jag tog mig framåt.

När sista tonen ljudit ut i Gudstjänsten i Tomas tog jag en promenad därifrån hem till mitt place på Söder. Det känns himla bra att röra på sig och min kropp uppskattar det verkligen.

Nu är klockan snart 17.00 och jag ska ta en dusch och sedan röra mig hem till mamsi för att äta påskbord med familjen.

Förhoppningsvis ska syster och jag ta en drink ute ikväll. Hoppas på det.

I helgen är jag ledig, imorgon ska Saga, jag och Kenneth till Ölklubben, det ser jag verkligen framemot.

Måste bara säga att kära Agnes länkat en otroligt bra låt på sin blogg, jag är helt fast. Artistnamnet är Johnossi och jag bara njuter av den helt underbara rösten. Herregud vad vackert.

På vägen hem från Tomaskyrkan såg jag en del människor. Några ordnade i trädgården, någon var ute på en rökpaus från jobbet o.s.v. Jag började fundera på vad påsken kunde betyda för dem här människorna, är det en religiös högtid, är det kycklingar och påskägg eller något annat?

Och så funderar jag på vad påsken är för mig...

Jo, en påminnelse om Guds vilkorslösa kärlek till mig och alla andra människor på denna jord...

Att Han lät sin ende Son gå i döden för att vi skulle få liv, och liv i överflöd. 




/Kim Baung

Kommentarer
Postat av: agnes

Visst är de helt underbara? Det är nästan så att jag inte klarar mig utan Johnossi (=

2009-04-10 @ 23:28:13
URL: http://agnesliinnea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0