Långpromenad

Om några minuter ska jag göra något som jag inte ofta gör. Jag ska ut på en långpromenad. Först och främst för att hämta min älskade systemkamera som nu återhämtat sig inne på verkstan, dels också för att min kropp skriker efter att få röra på sig.

Imorse fick jag sova ut och det var en himla skön känsla. Dock dröjde det inte länge innan jag började tänka på jobb som vanligt. I min hjärna började en process som syftade till att få mig att spela, spela, spela. Efter en stund tänkte jag att det kanske vore bra med en hel dag då jag låter bli att spela, men det lär inte hända. Jag har nämligen redan plinkat lite och tänker plinka mycket till innan denna dag är över.


Nästa vecka är det "Stilla veckan". För många betyder det en extra lång nästkommande helg. Är man ung så betyder det lov. Jobbar man däremot som präst eller musiker så betyder det riktigt mycket jobb. Jag ska jobba ordentligt nästa vecka och det känns himla skönt. Jag är gärna ledig en liten stund, men jag jobbar hellre än lång stund än är ledig en lång stund.

Har idag kollat klart filmen "Across the universe", den blir verkligen bättre och bättre för var gång man ser den.



För att inte minuterna ska bli till timmar ska jag dock börja röra mig utåt.

So long!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0