Avbrott

God morgon!

Det varkar tråkigt nog ha blivit ett avbrot i det fina vädret. Idag är det grått och blött utanför fönstret. Jag är uppe tidigt och tvättar, men ska snart springa förbi kyrkan för att hämta lite pengar.

Eftersom min Frälsarkrans är borta så beställde jag igår en ny, längtar efter den. Passade också på att beställa en ny psalmbok i skinn, längtar efter den med.

Under det senaste året har jag varit väldigt dålig på att läsa Bibeln. Jag hade en period för några år sedan då jag verkligen tog mig tid och läste igenom många av Bibelns böcker, men orken har inte riktigt varit densamma. Hur som helst så plockar jag givetvis upp min älskade bok ibland.

Det som slår mig när jag läser Nya Testamentets texter är det faktum vilken radikal och i många fall konservativ person Jesus var. Ibland verkar den generella bilden av Jesus vara att Han mest gick runt och gjorde snälla saker, vilket givetvis stämmer, men man verkar glömma att Han också att Han var skarp i sina ordalag, att Han vågade säga vad Han tyckte till dem skenheliga, till dem mäktiga, till dem upphöjda.

Ibland kanske det vore en idé att fundera kring vad Jesus skulle säga till en själv, vad i mitt liv skulle Han ha anmärkningar på? Jag kan på egen hand komma på fler punkter, och jag önskar att jag vore mer radikal och mer diciplinerad för att leva enligt Hans vilja.

Ibland vore det kanske också en idé att våga vara lika ärlig och rak som Jesus var. Att ge upp tystnaden och verkligen säga rakt ut vad man tycker.

Jag tror att världen behöver radikala människor som verkligen vågar leva det dem lär. Och jag tror inte att det viktiga är att dem tror som jag, men att var och en som tror också lever efter pch i sin tro.

Den här världen behöver ljus, den här världen behöver passion.

Och jag behöver Jesus Kristus.

/Kim Baung

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0